Kerékpározás
Így kezdődött...
Az új kezdet...
A Balaton körüli bicikli túra...
Az új biciklim...
Bringa tunning, azaz Ízi rájder öcccssséémm...
3 hónap - 3000 km...

Így kezdődött...
Még réges-rég történt, én már alig emlékszem rá, hisz még kicsi voltam. De talán olyan 8-9 éves lehettem, mikor a család készült Balatonedericsre (ahol később megépült az Afrika Park) nyaralni. Mivel akkor még kocsink sem volt, a család egy barátja vitt le "minket" kocsival. Én és apu viszont elindultunk biciklivel. Én egy kemping biciklivel is kisebbel mentem akkor. Fogadtunk, hogy mi érünk le előbb, mint anyuék kocsival. Kaptunk 1 óra előnyt majd, elindultak a "kocsisok" is. Végül is mi nyertük a fogadást, és már ott vártuk anyuékat a biciklivel a nyaraló lépcsőjén...

Az új kezdet...
Hamar kinőttem a kis biciklit, és mamitól kaptam egy montain-bike-ot. Gimis koromtól kezdve egészen egyetemista végéig szinte mindenhova biciklivel mentem nyáron. A Balatonra állandóan. Minden nyár elején volt egy bevált "formába hozós" kör. Először csináltam egy kört a Lőrintei tóig. Utána egy Ajka-Devecser-Nyirád-Ajka kört (40 km), majd egy Ajka-Devecser-Sümeg-Nyirád-Ajka kört (70 km). Ezek után már bárhova mehettem a sárkánnyal. Anyuék mindig kocsival mentek a Balcsira, én meg mentem biciklivel, gyakran hamarabb le is értem, és még több cuccot tudtak így levinni.

A Balaton körüli bicikli túra...
gYS5kv fgzdlsfbalto, [url=http://bnurghxqonqi.com/]bnurghxqonqi[/url], [link=http://vpcmsbtgvced.com/]vpcmsbtgvced[/link], http://skxuzigjqvcf.com/

Az új biciklim...
2000-re már eléggé kiszolgálta a lelkét a biciklim, és úgy döntöttem, hogy veszek magamnak egy újat. Na nem olyan gatyit, amilyet a Tesco-ban kapni, hanem egy tényleg jót. El is kezdtem a boltokat járni, majd végül is Ajkán a benzinkút mellett találtam rá arra a kerékpárboltra, amelyik vállalta az egyéni igényeim kielégítését :)
Nekem egy olyan országúti bicikli kellett, ami azért nem esik szét akkor sem, ha leugratok egy járdapatkáról stb. Tehát egy mountain-bike és országúti kerékpár összegyúrva. Azt javasolták, hogy vegyek Tracking biciklit, ami egy vékonyított/könnyített vázú mountain-bike, és valóban ez volt amit kerestem. Ki is választottam a Cheyene Bronco biciklit. Rajta Shimano Alivio szett volt, ami egy jó minőségűnek mondható. A hátsó legkisebb fogaskerék 13 fogú volt, ami jó, viszont elöl a legnagyobb tárcsán (hála a montain-es örökségnek) 44 fog volt csak. Mondtam, hogy nekem ez az áttétel kevés lesz, mert én gyorsan akarok menni, így kiválasztottam, egy abban az évben megjelent országúti szettnek az első tárcsáját. Ez a Shimano Sora verseny-kerékpár szett eleje lett, ahol a legnagyobb tárcsán 52 fog volt. Ez így már kezdett alakulni :)
A következő gond az volt, hogy egy kicsit magas voltam a szokásos vázakhoz, ezért nekem 21"-os vázat kellett szerezni, amit nem volt könnyű, mert az átlag 18-19-es volt. Nagy nehezen 1-2 hónap alatt megépítették nekem a kerékpárt és alig vártam, hogy kipróbáljam.
Nagyon érdekes volt átülni a régiről. Sokkal könyebb volt tekerni, jobban ment, könnyebb volt kormányozni, és a fékek olyanok voltak, hogy még esős időben is elég volt 2 ujjal meghúzni és már meg is álltam. Szóval nagyon fullos volt a bringa :)

Bringa tunning, azaz Ízi rájder öcccssséémm...
Alapban is elég jó volt a sárkány, de közben újabb igényeim merültek fel. Ilyen a Borjú-bőr kárpit...ja az csak az S8-asomba kell majd :)
Szóval mindennél fontosabb volt, hogy tudjak felszerelni triatlon-kormányt (olyan könyöklőset). Ezt kisebb nehézségek árán fel is szereltük, a következő a km-óra volt. Ez már sokkal gázosabb dolog volt, ugyanis elfogyott a hely a kormányon, így ki kellett cserélni azt egy hajlított változatra és így is csak a triatlon-könyöklő megbütykölésével lehetett feleszközölni a szerkentyűt.
A következő dolog a csomagtartó felhelyezése volt. Ez sem volt egyszerű, mivel a kerékpár févér országúti révén, hiányoztak róla azok a felfüggesztési pontok, amike ehhez szükségeltettek. "100 trükkel, amikről nektek nem kell tudnotok" (álá Fleto) sikerült ezt is felszerelni. Ezentúl beszereztem egy zselés ülést is kemény 10e pénzért, mert bizony egy-egy túra után igencsak háthogyismondjam összement a "Pokoli torony" :)
Hallgatva a szakkomentátorokat a tour-on (Eurosporton néztem), sok verseny kerékpáros "impotens" lett, mert az ülés pont ott szorítja el a véráramlást, ahol nem kéne. Erre találták ki a zselés üléseket.
Dunaújvárosban is találtam egy jó kerékpár boltot. Itt vettem egy jó kis pedált, és egy hozzá tartozó cipőt is. Ennek az az előnye, hogy nem csak lefelé tudod nyomni a pedált, hanem húzni is tudod. Ez különösen emelkedőn hasznos, ahol így aztán lehet gyorsan felfele haladni, csak bírja az ember erővel. A hátránya, hogy mivel meg kell szokni a cipő leoldását, az első 1 hónapban kellemetlen eséseknek lehetünk a szereplői. Pl.: mikor asszonyt a vázon vittem fel a szüleihez, és jött szembe az annya, én természetesen megálltam előtte, majd próbáltam letámasztani a lábam, s akkor esett le, hogy be van kapcsolva a cipő, de akkor már késő volt, mert ott feküdtünk asszonnyal az úton, az annya előtt :)
Dunaújvárosban vettem még az első kerékre egy jó vékony országúti küldsőt is.

3 hónap - 3000 km...
Mikor megvettem az új biciklit el is kezdtem használni. Azon a nyáron tényleg mindenhova azzal mentem. A Balatonra annyiszor letekertem meg vissza, hogy már meg sem tudtam számolni. A nagyszülőkhöz Dunaújvárosba is azzal mentem, onnan pedig Szobra. Amire azért tényleg büszke vagyok, hogy Szobról 2-szer is hazatekertem 1 nap alatt.
Először arra jöttem, ahogy kocsival szoktunk Szob-Esztergom-Komárom-Győr-Pápa-Ajka. Reggel indultam, majd Győrben megálltam a plázánál ebédelni, és ha jól emlékszem, akkor még egy mozira is elmentem pihenés gyanánt. Majd indultam tovább, viszonylag nyugis tempóban. Kb. este 8 körül értem Ajkára, ez is 220-as táv volt...
Másodszor reggel a 6:40-es komppal átjöttem és elindultam hasonló úton, de most igyekeztem, mert szombat lévén 2-kor kezdődött az időmérő edzés. Kis pihenőket beiktatva haza értem az időmérőre, sikerült egyedül egy 30 km/h-nál nagyobb átlagot tekernem!
Ezek azért jók voltak :)
Sajnos munka mellett az embernek nem nagyon van már ideje ilyenekre, de jaj azok a szép egyetemista évek...
Értesítés
Osszd meg ezt az oldalt :)

Szavazás
Induló 7percmatek.hu weboldalamhoz és egyben diplomamunkámhoz kérném segítséged ennek a rövid kérdőívnek a kitöltésével. A kérdőív két oldal és kb 2 perc alatt kitölthető! Előre is köszönöm segítséged!

Kérdőív kitöltése

Partnerek

MiMi.hu tudástár: Matematika

Nyitólap Magamról Fejlesztés Oktatás Ajánlat Kapcsolat
Szerzői jog (c) 2006. Készítette Czibik Gábor. Minden jog fenntartva.